آیا مصرف تخم مرغ بصورت روزانه کار درستی است؟

همانطور که میدانید تخم مرغ از مرغ بدست می آید و این ماده غذایی بعنوان منبع غذایی در میان مردم مصرف بالایی دارد.همچنین تخم مرغ بخاطر مزه عالی اش طرفداران زیادی دارد و اغلب برای صبحانه مصرف میشود.24 ساعت زمان لازم است تا یک تخم مرغ بوجود بیاید و هر مرغ تنها در روز میتواند یک تخم مرغ ایجاد کند.

هر تخم مرغ بزرگ حدود 70 کالری دارد و منبع سر شاری از پروتئین است که سطح قند خون را تنظیم می کند.

اگر به خوردن تخم مرغ علاقه دارید و از بابت سلامت قلب خود نیز نگران هستید باید از نحوه و مقدار مناسب مصرف این خوردنی مطلع شوید. تخم مرغ به لحاظ غذایی ماده ای بسیار مفید و مغذی است.هر تخم مرغ بزرگ حدود 70 کالری دارد و منبع سر شاری از پروتئین است که سطح قند خون را تنظیم می کند. در واقع پروتئین های موجود در تخم مرغ با توجه به کیفیت بالایی که دارند اسید های امینه مورد نیاز بدن را تامین می کنند. زرده تخم مرغ نیز حاوی انتی اکسیدان هایی است که از مشکلاتی که در سنین بالاتر به وجود می ایند مانند اب مروارید و اسیب های شبکیه چشم جلوگیری می کند و علاوه بر این برای جلوگیری از برخی سرطان ها حملات و بیماری های قلبی نیز مفید است.

یک تخم مرغ بزرگ منبع سرشاری از ماده معدنی سلنیوم است. این ماده معدنی با خاصیت انتی اکسیدانی از نابودی سلول های بدن جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین تخم مرغ حاوی ریبو فلاوین و ویتامبن D است.ریبوفلاوین یک نوع ویتامبن B است که به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند و ویتامبن D نیز برای تقویت استخوان و دندان ها موثر است. مطالعات انجام شده نشان می دهد در میان 115 هزار فرد بررسی به مدت 14 سال خوردن روزانه یک عدد تخم مرغ با خطر ابتلا به بیماری های گرفتگی عروق کرونر و حملات قلبی ارتباطی ندارد.از طرف دیگر به دلیل احساس سیری که پس از مصرف تخم مرغ به وجود می اید به خوردن غذای کمتر و لاغر شدن نیز کمک می کند.افراد مورد بررسی در وعده ناهار خود سیب زمینی ساندویچ مرغ و املت خوردند و یافته ها نشان داد مصزف تخم مرغ رضایت بیشتری در این افراد به وجود می آورد.

در واقع مصرف تخم مرغ بیشتر از وعده های حاوی کربوهیدرات مانند سیب زمینی احساس سیری به وجود می اورد و مصزف میان وعده و به دنبال ان جذب کالری بیشتر را کاهش می دهد.تخم مرغ به دلیل احساس سیری گزینه مناسبی است.تخم مرغ سر شار از چربی های اشباع شده است که این چربی ها سطح کلسترول خون را افزایش داده و ابتلا به بیماری های عروق قلبی را بیشتر می کنند.با توجه به اینکه هر تخم مرغ بزرگ حدود 180 میلی گرم کلسترول دارد بسیاری از محققان رابطه ابتلا به بیماری های قلبی و جذب کلسترول را زیر سوال می برند. این در حالی است که مطالعات اخیرا نشان می دهد مصرف روزانه دو تخم مرغ پخته موجب افزایش تشکیل ماده ای موسوم به “تریمتیلامین ان _اکسید” در بدن می شود که این ماده خطر ابتلا به بیماری و حملات قلبی را افزایش می دهد.

منبع : الو دکتر

همچنین ببینید
گیاهان عمومی که مصرف آنها محدودیتی ندارد
خاصیت ها و عوارض مصرف تخم کتان
مصرف شنبلیله برای این افراد ممنوع!
خواص و مضرات مصرف رازیانه برای سلامت
تغذیه در دوران بارداری، حتما قرص آهن مصرف کنید!
مصرف سبوس خطر ابتلا به سرطان روده و گوارش را کاهش می دهد
مبتلایان به سرطان سینه گوشت کبابی مصرف نکنند
خواص کرفس برای کودکان و زمان شروع مصرف آن
در مصرف استامینوفن زیاده روی نکنید
در زمان سرگیجه از مصرف این غذاها خودداری کنید

تازه های سلامت