آیا شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید است؟

آیا شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید است؟

در حالیکه شما باید بطور کلی مصرف شکر (چه قهوه‌ای و چه سفید) را محدود کنید، اما ممکن است شنیده باشید که شکر قهوه‌ای برای شما بهتر است. اما واقعیت این است: در حالیکه ممکن است شکر قهوه‌ای حاوی مواد مغذی ضروری کمی بیشتری نسبت به شکر سفید باشد، اما لزوما سالم نیست.

شکرشکرشکر قهوه‌ای چیست؟

شکر قهوه‌ای در واقع شکر سفید مخلوط شده با ملاس (عصاره‌ای غلیظ، تیره و چسبناک، و یک محصول جانبی در روند تهیه شکر از چغندر قند و یا نیشکر) می‌باشد. بنابراین شکر قهوه‌ای می‌تواند شکلش که شبیه ماسه‌ی خیس است را حفظ کند، اما شکر سفید نمی‌تواند. شکر خام نیز بطور کلی قهوه‌ای رنگ است، و هنگامی تشکیل می‌شود که عصاره نیشکر تبخیر می‌گردد. با اینحال بسیاری از مردم و کارخانجات، به همان شکر سفید دانه دانه با ملاس اضافه شده به آن، شکر قهوه‌ای می‌گویند.

آیا شکر قهوه‌ای واقعا بهتر است؟

ملاس و شکر قهوه‌ای، قطعا حاوی مواد مغذی ضروری بیشتری نسبت به شکر سفید هستند. بنابراین انتخاب شکر قهوه‌ای بجای شکر سفید، از لحاظ تکنیکی سالم‌تر است. بعنوان مثال، یک قاشق غذاخوری ملاس، منبع خوبی از پتاسیم غذایی است، و مقادیر کمی کلسیم، منیزیم و ویتامینهای B فراهم می‌کند. با اینحال مقدار مواد مغذی ضروری که شما از شکر قهوه‌ای دریافت می‌کنید، بسیار کم است، و کار زیادی برای رفع نیازهای غذایی روزانه‌ی شما انجام نمی‌دهد. علاوه بر این، درست مانند شکر سفید، ملاس و شکر قهوه‌ای نیز قندهای افزوده هستند که باید برای جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته و افزایش خطرات بیماری‌های مزمن، در رژیم غذایی‌تان تا حد ممکن، محدود شوند.

میزان کالری

شکر قهوه‌ای و شکر سفید، هر دو تقریبا تعداد کالری یکسانی در هر وعده دارند. پایگاه اطلاعاتی وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گوید: یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای ۱۷ کالری و یک قاشق چایخوری شکر سفید ۱۶ کالری دارد. بنابراین اگر شما به دنبال راه‌هایی برای کاهش کالری هستید، انتخاب شکر قهوه‌ای بجای شکر سفید، سودمند نخواهد بود.

چه مقدار قند بیش از حد است؟

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند برای به حداکثر رساندن سلامت و کاهش خطرات افزایش وزن ناخواسته و بیماری‌های مزمن، قندهای افزوده، از جمله شکر سفید، شکر قهوه‌ای و ملاس را تا حد ممکن محدود کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که اکثر خانم‌ها قندهای افزوده را به ۱۰۰ کالری یا کمتر در روز محدود کنند و مردان هم، روزانه بیش از ۱۵۰ کالری از قندهای افزوده دریافت نکنند. یک گرم شکر، ۴ کالری دارد./ فیتنس مگزین

همچنین ببینید
طرز تهیه کیک عسل و قهوه
10 تکنیک برای یادگیری سریع تر،بهتر و عمیق تر
چگونه کفش سفید را تمیز کنیم؟
مایکروفر بخریم یا فر گازی یا فر برقی؟ کدام بهتر است؟
طراحی آپارتمانی شیک با دکوراسیون سیاه و سفید برای یک زوج جوان در تایپه
Nook Residence: خانه ای با نمای سفید که همرنگ با محیط زمستانی کبک شده است
طراحی زیبای دکوراسیون خانه ی معروف به “جعبه سفید” در آب و هوای گرمسیری استرالیا
اتاق خوابی جذاب و متفاوت با رنگ سیاه و سفید ، کاری از طراحان Geometrix
دکوراسیون داخلی به رنگ سفید به سبک مدرن
خمیر دندان سفید کننده خانگی

تازه های خانه و سبک زندگی