روش برخورد با خواب آلودگی پاییز و زمستان

روش برخورد با خواب آلودگی پاییز و زمستان

در فصل سرما به دلیل افزایش رطوبت هوا در افرادی که طبع بلغم دارند،میزان سردی در آن‌ها افزایش پیدا کرده و تمایل به خواب در آن‌ها بیشتر می‌شود.

شفا آنلاین:با فرا رسیدن فصل سرد سال بسیاری از افراد در طی روز احساس خستگی و خواب‌ آلودگی فراوان می‌کنند که با رعایت نکات زیر می‌توانید در طول روز کاملا هوشیار و با انرژی باشید.
به گزارش شفا آنلاین،رضا زاد اسماعیلی متخصص طب سنتی اظهار داشت: در فصل سرما به دلیل افزایش رطوبت هوا در افرادی که طبع بلغم دارند،میزان سردی در آن‌ها افزایش پیدا کرده و تمایل به خواب در آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای طبع سودا هستند نیز به دلیل داشتن طبع سرد و خشک با بروز سرما، میزان کم تحرکی سلول‌های بدن آن‌ها افزایش یافته و همین امر سبب افزایش سرد مزاجی و به دنبال آن افزایش خواب آلودگی، کسالت، خستگی و ضعف و بی حالی در آن‌ها می‌شود.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چنین افرادی که دارای طبع سرد و خشک هستند برای جلوگیری از بروز خستگی و خواب آلودگی لازم است تدابیری اندیشیده و برنامه غذایی و فعالیت‌های روزانه خود را با محوریت خاصی تنظیم کنند.

زاد اسماعیلی در خصوص برنامه غذایی مناسب برای این افراد اظهار داشت: این افراد بهتر است در برنامه‌های غذایی خود از مصرف مواد غذایی مورد استفاده در فصل بهار و تابستان خودداری کرده و از غذاهایی که طبیعت گرم دارند، همچون میوه‌هایی مانند سیب، انجیر، هویج و مغزها همانند بادام زمینی مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: گرم کردن بدن با ورزش‌ها و نرمش‌های ورزشی و ایستگاهی برای جاری شدن خلط سرد کننده در بدن مانع از ایجاد خستگی و خواب‌ آلودگی در خود شوند.

وی بیان کرد: افرادی که در فصول سرد دچار خواب آلودگی در فصول سرد سال می‌شوند، باید توجه کنند که ادامه این روند سرد کننده در بدن عامل بسیاری از بیماری‌ها در بدن است.

زاد اسماعیلی گفت: افرادی که به دلیل سرد مزاجی در   فصول سرد دچا  خواب آلودگی می‌شوند باید دقت کنند که بر افکار خود کنترل داشته و روحیه خود را با جملات مثبت گرم و شاداب نگه دارند، چراکه طرز فکر در هوشیاری و شادابی شما در طول روز بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی در خصوص مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر در هوشیاری افراد سرد مزاج، گفت: مصرف هر روزه ارده کنجد، شیره انگور یا شیره خرما، اضافه کردن ادویه‌های گرم همچون دارچین در دمنوش‌ها صبحگاهی مانند دمنوش نعنا، بهار نارنج و یا استوخدوس و یا مصرف عسل که نقش بسیار موثری در گرم نگه داشتن بدن دارد و یا خوردن جوشانده پودر دارچین به همراه عسل و نیز خوردن ۴ مغز برای افرادی که در فصول سرد سال دچار خواب‌آلودگی می‌شوند، بسیار موثر است.

زاد اسماعیلی بیان کرد: مصرف چند قطره لیموترش به همراه دمنوش‌های مصرفی خود سبب افزایش راندمان کاری، افزایش سیستم ایمنی بدن و نیز افزایش هوشیاری افراد در طی روز و در حین انجام فعالیت ‌های روزانه و کاهش طبع سردی در این افراد می‌شود.

همچنین ببینید
شیوه‌ جدید یک کارتن خواب برای نگه داشتن جای خوابش +عکس
وضعیت آلودگی هوای امروز تهران +عکس
دلسردیِ کارتن‌خواب‌ها از گرمای مساجد
برخورد قاطع با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی
توصیه‌هایی برای بیدار شدن آسان از خواب صبح
گوچی : بهترین مدل چکمه زنانه برای زمستان 2017 - 2016
بحث داغ آلودگی ها در شورای شهر تهران
کارتن‌خواب‌هایی که فوتبالیست شدند/ ظرافت‌های تدوین «آوانتاژ»
شناسایی جسد 43 نفر از جانباختگان برخورد دو قطار
اتفاقی که ورزشگاه یادگار امام (ره) را تبدیل به سانتیاگو برنابئو نکرد/ چمنی که حالا در زمستان هم رشد می‌کند

تازه های گوناگون