اگر شما بیش از 40 سال دارید مواظب کاهش قد خود باشید

اگر شما بیش از 40 سال دارید مواظب کاهش قد خود باشید

shutterstock_208331287-shrinking-chameleonseye-opener

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

او همچنین اضافه می کند، از بین رفتن استحکام استخوان و پوکی استخوان، ضعف عضلات، صاف شدن قوس پا نیز باعث کوتاه شدن قد می شود. قوز کردن وخم شدن به سمت جلو هنگام استفاده از کامپیوتر و موبایل باعث می شود تا عضلات و تاندون های شما تحت فشار کشیده شوند و به مرور صاف ایستادن برایتان مشکل می شود. در افراد مسن تر این کم شدن ارتفاع، خطر آسیب به بدن را افزایش می دهد.

چه کار می توانیم بکنیم؟

۱- آموزش مجدد مغز:
بدن و مغز خود را با یگدیگر هماهنگ کنید. یکی از این روش ها تمرین تعادل است. الف_ از یک میز کمک بگیرید و سعی کنید روی یک پا به مدت یک دقیقه بایستید. سپس پای خود را عوض کنید. با تمرین مکرر پس از مدتی بدون استفاده از میز می توانید روی یک پای خود بایستید.
ب_ یک خط مستقیم در شکاف بین دو فرش در نظر بگیرید و با انگشت پا روی آن راه بروید.

۲- کنترل حرکت:
انجام ورزش هایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد. مانند تنیس، بسکتبال و گلف باعث می شود تا مغز و بدن خود را روی یک صفحه مدیریت کنید.

۳- تلاش برای تنظیم صفحه نمایشتان:

تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت خود مشکل اساسی هستند. هنگام استفاده از این وسایل مجبورید شانه های خود را به سمت جلو و سر را به سمت پایین قرار دهید. در طولانی مدت این امر موجب تغییر وضعیت و خمیدگی بدن شما می شود. بنابراین هنگام تایپ بهتر است آرنج خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید. این امر مانع التهاب تاندون در مچ دست و آرنج می شود.

۴- حرکات کششی برای صاف کردن بدن:

با چرخش شانه ها شروع کنید. به آرامی شانه های خود را به سمت بالا، پایین، چپ و راست بچرخانید. هر سمت به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه. سپس تیغه یا بالای شانه های خود را فشرده کنید. آن ها را برای چند ثانیه به عقب بکشید و دوباره به سمت جلو به هم نزدیک کنید و به مدت 30 ثانیه این کار را تکرار نمایید. این نوع حرکات کششی موجب کاهش فشار روی مهره ها و ستون فقرات شده و به تقویت ستون فقرات کمک می کند.

در این باره بیشتر بخوانید: 12 کلید طلایی برای افزایش قد

همچنین ببینید
هشدار! مراقب خطرات ناشی از پیرسینگ باشید
کاهش وزن به روش صحیح
ناهار خوردن در این زمان ها به هدف کاهش وزن آسیب می رساند
برنامه جدید وزارت بهداشت برای کاهش حملات مغزی و قلبی
مصرف مسکن ها بعد از تصادفات برای کاهش درد
۴ بیماری مقاربتی که ممکن است داشته باشید و ندانید
تاثیر خشونت والدین بر کودک، مواظب باشید!
راهکارهایی برای کاهش درد بیماری آرتریت روماتوئید در محل کار
میوه هایی که به کاهش وزن شما کمک میکنند
کاهش وزن زیاد نوزاد پس از تولد، علت

تازه های سلامت