کشف مجموعه کهکشهانی‌ جدید پشت راه‌ شیری

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به‌نقل از ScienceNews، دیدن تمامی آنچه در کائنات وجود دارد آسان نیست اما شاید این طور به‌نظر برسد که مجموعه کهکشانی‌ای متشکل از هزاران کهکشان که یک حجم غیر قابل تصور را به‌ وجود می‌آورد کار آسانی باشد اما این نظریه کاملا مردود است چراکه کهکشان راه‌ شیری (جایی که زمین و منظومه شمسی در آن واقع شده است) با حجم زیادی از غبار کهکشانی و نور ستارگانش مانع از دیدن فضای بیرون می‌شود.

محققان مؤسسه ماکس‌پلانک و کیهان‌شناسان دانشگاه آکسفورد موفق به کشف کهکشانی‌ خوشه‌ای شدند که در فاصله 800 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و «ولا» (Vela) نامیده شده است.

این مجموعه که در عکس فوق با نام VSC نشان داده شده است، با تکنیکی پیشرفته و تنها پس از آن که هزاران بار از نقطه‌ای ناشناخته در تاریکی‌های میان کهکشانی عکسبرداری رادیویی شد، به چشم ستاره‌شناسان آمد.

هنوز مشخص نیست حجم، چگالی، گرانش و تعداد کهکشان‌های موجود در این مجموعه چقدر است اما کشف این مشخصه‌ها می‌تواند به فهم نحوه حرکت و عملکرد راه‌ شیری و دیگر کهکشان‌ها کمک بزرگی کند. تعامل بین کهکشان‌ها و نیروهای عظیم آسمانی، از جمله عوامل مؤثر بر حیات روی کره زمین است و می‌تواند به یافتن منشاء و پایان دنیا کمک زیادی بکند.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

همچنین ببینید
سامسونگ نسل جدید گوشی Galaxy A را با صفحه‌ نمایش خمیده می‌سازد
باتری جدید هواوی در برابر دمای بالا مقاوم است
مدیر جدید ال جی بخش موبایل را متحول خواهد کرد؟
موتورولا دو موتو Mod جدید را راهی بازار می‌کند
مدیرعامل جدید ال‌جی جانی تازه به بخش موبایل این شرکت می‌بخشد!
تصاویر جدید منتسب به موتو ایکس مدل 2017 فاش شد