فروش پلی استیشن وی آر سونی از وایو و ریفت پیشی می‌گیرد

فروش پلی استیشن وی آر سونی از وایو و ریفت پیشی می‌گیرد

۲۰۱۶ را باید اولین سال بزرگ برای هدست‌های واقعیت مجازی خواند؛ چراکه طی سال جاری میلادی، شاهد رونمایی از هدست واقعیت مجازی ریفت آکیولس در ماه مارس، وایو اچ‌تی‌سی در ماه آوریل و سپس پلی استیشن وی آر در ماه اکتبر بودیم.

اما از بین این سه هدست واقعیت مجازی عرضه‌شده به بازار، مشتریان به سمت کدام‌یک رفته‌اند؟

هرچند هنوز اولین روزهای عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی به بازار را سپری می‌کنیم؛ اما SuperData Research گزارش جدیدی در تفسیر وضعیت بازار هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرده است که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت. سوپردیتا به تفکیک میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی را ارائه کرده است که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ در سال ۲۰۱۶ میلادی پلی استیشن وی آر، وایو اچ تی سی و آکیولس ریفت به ترتیب به میزان ۷۴۵,۴۳۴، ۴۵۰,۰۸۳ و ۳۵۵,۰۸۸ دستگاه به فروش رفته‌اند.

با نگاهی به آمار ارائه‌شده؛ می‌توان به‌روشنی دید با وجود عرضه‌ی دیرهنگام، پلی استیشن وی آر سونی بافاصله بیشتر از رقبا به فروش رفته است که دلیل اصلی این تفاوت را باید در قیمت پایین‌تر این هدست جستجو کرد.

پلی‌استیشن وی آر با برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری راهی بازار شد و با هر نسخه‌ای از پلی استیشن ۴ سازگار است. پلی استیشن ۴ تا به امروز لقب محبوب‌ترین کنسول را با فروش ۴۰ میلیون دستگاهی در سراسر جهان یدک می‌کشد. در صورتی که شما پلی استیشن ۴ نداشته باشید، با پرداخت کمی بیشتر از ۳۰۰ دلار می‌توانید یک دستگاه بخرید که علاوه بر امکان استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی، سرگرمی‌های دیگری نیز در کنار آن در اختیار خواهید گرفت.

وایو اچ تی سی

اما قضیه در مورد سایر هدست‌های واقعیت مجازی کمی متفاوت است. آکیولس ریفت بیش از ۶۰۰ دلار قیمت دارد و وایو اچ‌تی‌سی نیز با قیمت ۸۰۰ دلاری راهی بازار می‌شود. در کنار این هدست‌ها باید یک پی‌سی با مشخصات فنی بالا نیز در نظر داشته باشید که به‌صورت میانگین برای خرید چنین رایانه‌ای باید بودجه‌ای ۵۰۰ دلاری کنار بگذارید. با احتساب تمام هزینه‌ها، برای استفاده از هدست‌های آکیولس یا اچ‌تی‌سی باید حداقل هزینه‌ای ۱۰۰۰ دلاری در نظر بگیرید. با توجه به قیمت بالا و همچنین محدودیت در حرکت زیاد به اطراف در هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی و فیس‌بوک که دلیل آن ارتباطات سیمی هدست با پی‌سی است، ناخواسته انتخاب این دو محصول کمی سخت‌ می‌شود.

در کنار این محصولات باید به هدست واقعیت مجازی سامسونگ اشاره کرد که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تا آخر سال جاری میزان فروش آن از ۲.۳ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید؛ گیر وی آر با وجود کیفیت پایین‌تر، قابلیت حمل بالایی دارد که نتیجه‌ی استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان هسته‌ی اصلی پردازشی و نمایش تصاویر است. قیمت این هدست واقعیت مجازی نیز بسیار اندک است، به‌طوری‌که با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توان یک گیر وی آر خرید.

با توجه به احتمال کاهش قیمت هدست‌های واقعیت مجازی در سال آینده، احتمالا کاربران از هدست‌هایی چون گیر وی آر به سمت هدست‌هایی نظیر پلی استیشن وی آر سونی خواهند رفت؛ حال آنکه حلقه‌ی مفقوده در مسیر موفقیت سونی، فشار بازاریابی از سوی این شرکت برای دوچندان کردن موفقیت این محصول است.

باید دید آیا سونی در سال ۲۰۱۷ تمام پتانسیل این محصول را رو می‌کند یا خیر.

همچنین ببینید
فیل شیلر: فروش اپلیکیشن در اپ استور طی ماه نوامبر رکورد تاریخ اپل را شکست
سونی اولین شرکتی خواهد بود که اندروید ۷.۱.۱ را عرضه می‌کند
سامسونگ سیاست‌ جلوگیری از استفاده گلکسی نوت۷ را به‌کار می‌گیرد
فروش پلی استیشن 4 سونی از مرز ۵۰ میلیون دستگاه عبور کرد
اپ استور رکورد جدیدی از فروش محصولات خود به ثبت رساند
سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و چند شرکت پیشگام در عرصه تکنولوژی، انجمن جهانی واقعیت مجازی را تاسیس کردند
سونی در سال ۲۰۱۷ قصد دارد ۶ بازی موبایل را به بازار عرضه کند
عبور فروش پلی‌استیشن ۴ از مرز ۵۰ میلیون کنسول
دستبند هوشمند که میزان سلامتی و حتی میزان خواب‌تان را زیر نظر می‌گیرد + تصاویر
لافراری ۷ میلیون دلاری گرانترین خودرو قرن در فروش مزایده ای شد

تازه های علم و فناوری