تفاوت کاهش وزن و کاهش چربی؟

تفاوت کاهش وزن و کاهش چربی؟

152994483_xs

افراد زمانی که می‌خواهند اندام مناسبی داشته باشند در مورد کاهش وزن صحبت می‌کنند. اما واقعیت این است که باید هدف شما کاهش چربی‌های اضافی موجود در بدن باشد. زمانی که وزن کم می‌کنید، دوست دارید چربی‌های بیشتری از دست بدهید و عضلات بیشتری حفظ کنید. اگر مراقب نباشید، به هنگام کاهش چربی، عضلات خود را نیز از دست خواهید داد. سعی کنید همه کارها را به درستی انجام دهید تا مطمئن شوید به هنگام کاهش وزن تنها چربی‌های اضافه بدن را از دست می‌دهید.

مرحله اول:

تعداد کالری مصرفی خود را در هر روز به اندازه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری کاهش دهید. اینکار موجب می‌شود در هر هفته ۰.۴ تا ۰.۹ کیلوگرم وزن کم کنید. هر چقدر تعداد کالری‌های مصرفی کمتر باشد کاهش وزن نیز بیشتر خواهد بود اما خارج از این محدوده‌ای که بیان کردیم امکان از دست دادن عضلات وجود دارد.

مرحله دوم:

پروتئین دریافتی خود را حفظ کنید. اگرچه شما باید کل کالری مصرفی خود را کاهش دهید اما برای حفظ عضلات، باید پروتئین مصرفی خود را حفظ کنید. در چنین شرایطی باید ۰.۹ گرم پروتئین در روز به ازای ۰.۴ کیلوگرم وزن بدن مصرف شود.

مرحله سوم:

از مواد غذایی استفاده کنید که غنی از مواد مغذی است اما انرژی بدن را تا حد زیادی افزایش نمی‌‌دهد. مواد غنی از فیبر همچون میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از خوردن غذاهای پرچرب و موادی که قند افزوده دارند خودداری کنید. اینکار به شما کمک می‌کند کالری‌های مصرفی را کاهش دهید و در عین حال مواد مغذی برای حفظ عضلات را در دسترس داشته باشید.

مرحله چهارم:

تمرینات ورزشی را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، فعالیت فیزیکی می‌تواند به کاهش وزن و حفظ حجم عضلات کمک کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرینات هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه تمرینات هوازی شدید در هفته انجام شود. این مرکز همچنین پیشنهاد می‌کند حداقل دو تمرین ورزشی مقاومتی در هفته اجرا گردد.

هشدار: قبل از اینکه بخواهید برنامه کاهش وزن جدید را آغاز کنید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

همچنین ببینید
کاهش وزن به روش صحیح
ناهار خوردن در این زمان ها به هدف کاهش وزن آسیب می رساند
نگرش درست درباره تفاوت های زن و مرد
برنامه جدید وزارت بهداشت برای کاهش حملات مغزی و قلبی
مصرف مسکن ها بعد از تصادفات برای کاهش درد
راهکارهایی برای کاهش درد بیماری آرتریت روماتوئید در محل کار
میوه هایی که به کاهش وزن شما کمک میکنند
کاهش وزن زیاد نوزاد پس از تولد، علت
رژیم کاهش حجم ران و باسن
با این 3 ماده خوراکی به کاهش التهاب بدن خود کمک کنید

تازه های سلامت