پروتئین و نمک مصرفی زمان خواب شما را طولانی میکند

پروتئین و نمک مصرفی زمان خواب شما را طولانی میکند

sleep

همه ی افراد از عوارض خوردن بیش از حد نمک با خبر هستند.استفاده از پروتئین و نمک می تواند مدت زمان خواب نیمروزی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.محققان با آزمایش ها و تحقیقاتی جدیدی که انجام داده اند دریافتند که حتی مگس ها هم با خوردن وعده های غذایی بزرگ میل بیشتری به خوابیدن دارند

پروتئین و نمک مصرفی از طریق مواد غذایی نقش قابل‌توجهی در افزایش مدت زمان خواب نیمروزی دارند. موسسه تحقیقاتی اسکریپس در ایالات متحده به سیستمی دست یافته که می‌تواند الگوی خواب و تغذیه مگس‌ها را ارزیابی کند. محققان با استفاده از داده‌های این سیستم دریافتند که مگس‌ها نیز مانند انسان‌ها پس از خوردن وعده‌های غذایی بزرگ میل بیشتری به چرت زدن پیدا می‌کنند. مطالعات آنها نشان داده است که انواع خاصی از مواد غذایی منجر به بهبود الگوی خواب در افراد می‌شود. سیستم توسعه یافته موسسه اسکریپس قادر است رفتار مگس‌ها را پس از غذا خوردن به صورت بصری ارزیابی نماید. یافته‌ها حاکی از آن است که مگس‌ها بعد از غذا خوردن به یک حالت خواب و بیدار می‌روند که مشابه چرت زدن در انسان‌هاست. این دوره خواب و بیداری حدودا 20 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان، مگس‌هایی که غذای بیشتری خورده‌اند، به خواب عمیق‌تری فرو می‌روند.
برای بررسی اینکه کدام مواد مغذی بر الگوی خواب مگس‌ها بعد از غذا خوردن اثر می‌گذارند، یک آزمایش کوچک انجام شد. در این آزمایش، محققان چند غذای حاوی پروتئین، نمک یا شکر تهیه کرده و آن را به مگس‌ها دادند. نتایج این مطالعه که در مجله ای‌لایف منتشر شده است، نشان می‌دهد که پروتئین و نمک باعث می‌شوند مدت زمان خواب مگس‌ها بعد از صرف غذا به شکل قابل‌توجهی طولانی‌تر شود. محققان معتقدند که این یافته‌ها نقطه شروع مطالعات آینده‌اند. به زعم آنها، کشف ژن و نوع دقیق مواد غذایی مصرفی که بر الگوی خواب مگس‌ها اثر می‌گذارند، به تحقیقات بیشتری در آینده نیاز دارد. چرت زدن برای حیواناتی که در طبیعت زندگی می‌کنند، یک حالت خطرناک است، چون آنها را آسیب‌پذیر می‌کند. اما جالب است بدانید که این حالت حتی برای حیوانات هم ضروری شمرده می‌شود.منبع: خبرپو 
ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه
همچنین ببینید
چگونه سیستم ایمنی در طول مدت خواب، خود را احیاء می کند
چگونه می توان صبح زود از خواب بیدار شد
شستشوی دست ها 50 درصد از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری میکند
سبزیجات مختلف چه مقدار از پروتئین بدن ما را تامین می کنند
خوابیدن در زمان عصبانیت ممنوع است اما چرا ؟
قرص های خواب چه بلایی بر سر شما می آورد؟
اقدامات شهرداری برای معتادان و کارتون خواب ها
تعیین زمان تخمک گذاری، با توجه به این روزها
کدام روش یادگیری شما را به موفقیت نزدیک میکند
زمان عادت ماهانه، سه روز گذشته

تازه های سلامت