چگونه روز بهتری داشته باشیم؟

چگونه روز بهتری داشته باشیم؟

make-a-better-day

اگر طالب یک روز بانشاط هستید و میخواهید روزهای اینچنینی را در زندگی خود بیشتر از هرکسی تجربه کنید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید:

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ وقتی کسی برای بار اول به یک روان‌پزشک مراجعه می‌کند، معمولاً در حال تغییر مسیر زندگی است. یا اتفاق بزرگی افتاده یا در حال افتادن یا در آستانه افتادن است. هدف ما کمک کردن به مراجعین از در این مرحله گذار است.

من در طول این سال‌ها درس مهمی آموخته‌ام. علاوه بر بحث درباره آن «موضوع بزرگ» که مراجع را به اتاق من می‌آورد و به همان اندازه، مهم است که روی هر روزِ او هم تمرکز شود. صحبت‌کردن درباره اینکه فرد چطور وقت خود را می‌گذراند و زندگی روزمره‌اش را مدیریت می‌کند ضروری است. فهم عادات و آیین‌ها نه تنها به من کمک می‌کند بدانم آنها کیستند؛ بلکه باعث می‌شود، بتوانم تغییرات کوچکی پیشنهاد بدهم که شاید به آنها کمک کند کمی احساس بهتری داشته باشند. اغلب، دست‌کاری کوچکی در روال روز به روزشان ممکن است باعث شود، احساس قدرت بیشتری داشته باشند، حتی در مواجهه با استرس.

برای یک نفر دیگر، کاری بکنید، هر کاری.

همان‌طور که انی دیلارد نویسنده می‌گوید، «اینکه روزمان را چگونه می‌گذرانیم، در واقع یعنی چگونه زندگی‌مان را می‌گذرانیم.» این جمله دیلارد برای همه ما صدق می‌کند. کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم در دراز مدت تعیین می‌کند که چه کسی هستیم.

اینها هفت راه برای استفاده بیشتر و بهتر از روزتان هستند:

۱. یک چیز جدید یاد بگیرید

هر روز، به دنبال فرصتی باشید که دانش‌تان را گسترش دهید. به یک پادکست گوش کنید، مقاله‌ای جالب بخوانید، از یک دوست چیز جدیدی یاد بگیرید. یادتان باشد که هر کس را می‌بینید چیزی می‌داند که شما نمی‌دانید.

۲. روز یک نفر را خوب کنید

برای یک نفر دیگر، کاری بکنید، هر کاری. این تقویت‌کننده‌ای فوری برای حالتان است. وقت گذاشتن برای مهربانی نسبت به سایرین همچنین به شما کمک می‌کند که احساس کنترل بیشتری داشته باشید.

۳. از توانایی‌هایتان استفاده کنید

وقتی فرصت پیدا می‌کنید که کاری انجام دهید که بیشترین توانایی‌تان در آن است، می‌درخشید. بر اساس تحقیقات، کارکنانی که از توانایی‌هایشان استفاده می‌کنند از آنانی که نمی‌کنند عملکرد بهتر و احساس برآوردگی و کمال بیشتری دارند.

۴. خودتان را بسازید

فعالانه تصمیم بگیرید که خوب بخورید، بیشتر حرکت کنید و بهتر بخوابید. هر لقمه غذا، هر قدم اضافی، و هر ساعت استراحت اضافی تأثیر قابل توجهی دارد. تصمیمات هر روزه شما روی کیفیت سلامتی و زندگی‌تان اثر می‌گذارد.

۵. رو به جلو فکر کنید

اهداف بلند مدت‌تان کدامند؟ هر روز لااقل یک کار انجام دهید که شما را قدمی، هر چقدر هم کوچک، به آن اهداف نزدیک‌تر کند.

۶. کاری با معنا انجام دهید

مهم نیست چقدر کوچک، کاری کنید که دنیا را بهتر کنید. این کار می‌تواند به سادگی برداشتن تکه‌ای زباله از روی زمین باشد.

۷. یک لحظه تأمل کنید

حداقل ۳۰ ثانیه را صرف تفکر و تأمل درباره آنچه به دست آورده‌اید و درک و قدردانی از آنچه دارید کنید. ابراز تشکر یکی از ساده‌ترین راه‌های بهتر شدن حال‌تان است.

همچنین ببینید
چگونه از زخم پا به دلیل کفش نو جلوگیری کنیم؟
چگونه کانورس بپوشیم؟ راهنمای هماهنگ کردن کانورس برای ظاهر های مختلف
چگونه ساعت مچی مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه ورزش خودتان را پیدا کنید؟
بوی بد ماهی را چگونه در آشپزخانه ام از بین ببرم؟ -
۴ بیماری مقاربتی که ممکن است داشته باشید و ندانید
چگونه برای مدت طولانی تری در رابطه جنسی بمانیم
کرم های داخل کلم بروکلی را چگونه از بین ببریم؟
چگونه موهای خاکستری را با حنا رنگ کنیم؟
چگونه سالاد روبیک درست کنیم؟ -

تازه های خانه و سبک زندگی