طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره کُند شد

منوچهر منطقی اظهار کرد: فاز طراحی هواپیمای 150 نفره سه بخش بود، یک بخش طراحی کلان بود که انجام شده است. در بخش دوم باید طراحی به صورت زیرسیستم‌ها مانند این‌که موتور دقیقا چه ویژگی را دارد را انجام می‌دادیم که تاکنون قسمتی از آن عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد:‌ این بخش با توجه به این‌‌که بودجه ای در این زمینه تخصیص نیافته متوقف شده، یعنی کُند پیش می‌رود.

وی افزود:‌ فاز اول تا طراحی بودجه نیاز دارد و وقتی که به اجزا می‌رسیم، چون سازندگان وجود دارند دیگر نیازی به بودجه نیست.

وی با بیان این‌که در این مرحله خود سازندگان مشارکت می‌کنند، یادآور شد:‌ برای این‌که بتوانیم از این دانشی که آمده استفاده کنیم دو کار را انجام داده‌ایم یکی از بحث‌ها خرید هواپیمای جدید است. چون دانش خیلی بالا و فناوری‌های دارد که در پشتیبانی و تعمیرات اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگری هم این‌که یک سری از طراحی‌ها به صورت بومی برای تولید محصولات مختلف از جمله هواپیماهای 52 و 72 نفره با موتور توربوفن شروع شده است.

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی اظهار کرد:‌ در حال حاضر مسیر طراحی هواپیما در کشور در حال نهادینه شدن است، اگر چه با کمبود بودجه مواجه هستیم اما مسیرهایی را پیدا کرده‌ایم که ضمن این‌که به جلو حرکت می‌کنند به تدریج کامل‌تر می‌شود.

منطقی با اشاره به این‌که کل بودجه ای که برای طراحی هواپیما در نظر گرفته شده 100 میلیارد تومان است، گفت: این در حالی است که تاکنون تنها 10 درصد این بودجه تخصیص یافته است.

35225

همچنین ببینید
ایران در مقابل نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده/ متناسب با زمان آنها را اجرایی می‌کنیم
تاسیسات هسته‌ای فعال‌تر از قبل می‌شود/ایران درمقابل نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده است
سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک جایروپلن سپاه در سراوان/ خلبان به شهادت رسید
علت سقوط هواپیمای بازیکنان برزیل مشخص شد
پروانه گرانفروشان بلیت هواپیمای کیش باطل می‌شود
ماجراجویی فناورانه با زیردریایی فوق مدرن 3 نفره +عکس
سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال برزیل + عکس
سقوط هواپیمای حامل فوتبالیست‌های برزیلی در کلمبیا
سقوط هواپیمای حامل فوتبالیست ها

تازه های اخبار