۵ هک برای آنکه تمرینات را در تعطیلات موثرتر کنید

۵ هک برای آنکه تمرینات را در تعطیلات موثرتر کنید

دلیلی دارد که چرا «می‌خواهم ورزش کنم»، یکی از متداول ترین تصمیمات سال جدید است. از آنجا که مردم در تعطیلات در ورزش کردن سستی می کنند و غذاهای خوشمزه می خورند، وزنشان بالا می رود. کار سختی که آنها در طول ۱۱ ماه گذشته انجام دادند، می تواند با چند هفته خوردن کیک و کباب، بر باد برود.

خانوادهخانواده

اگر مراقب نباشید، این اتفاق برای شما هم می افتد. در واقع تعطیلات می تواند فرصتی برای بهبود برنامه تمرینی تان فراهم کند. در اینجا ۵ کار ساده بیان می کنیم که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید هنگامیکه بعد از تعطیلات در آینه به خودتان نگاه می کنید، احساس ناامیدی نخواهید کرد.

۱- در تعطیلات هم صبح زود ورزش کنید

اگر شما در هر صورت، در صبح زود ورزش می کنید، بسیار خوب است. اگر نه، تعطیلات زمان مناسبی برای شروع این کار است. شما احتمالا در طول تعطیلات، مسئولیتهای خانوادگی زیادی بر عهده دارید اما آنها معمولا در ساعت ۵ صبح شروع نمی شوند. این، زمان مناسبی برای شروع به ورزش کردن در صبح زود است. اگر تصمیم بگیرید تا بعد ازظهر صبر کنید، اغلب اوقات یک کار خانوادگی غیر منتظره با ورزش تان تداخل پیدا می کند.

صبح زود ورزش کردن در تمام طول سال، مزایای زیادی دارد. متابولیسم شما را در طول روز افزایش می دهد و شما را برای کارهای روزانه هوشیار و سرحال می کند.

۲- سبزیجات‌تان را بخورید

شاید در حوالی سال نو، بیشتر از هر زمان دیگری در سال غذا بخوریم اما سبزیجات بسیار بیشتری مصرف نمی کنیم. تعداد بسیارکمی از غذاهای سال نو بر پایه سبزیجات هستند و آن تعداد معدودی هم که شامل سبزیجات‌اند، اغلب با سس‌های زیادی که به آن اضافه می شود، ارزش غذایی‌شان را خراب می کنند. هنگامیکه خانواده تان، چندین غذا روی میز می چیند، اول سبزیجات را روی بشقاب تان بکشید. سعی کنید که سبزیجات، یک سوم تا یک دوم از بشقاب تان را پر کنند. ترجیحا سبزیجات با فیبر زیاد مانند لوبیا، نخود فرنگی و کلم بروکلی بردارید. سبزیجات با فیبر بالا می توانند سیر کننده باشند که باعث می شوند شما تمایل کمتری برای سیر کردن خودتان با چیزهای دیگر داشته باشید.

۳- وعده های غذایتان را حذف نکنید

اغلب اوقات، افرادی که نگران افزایش وزن در طول تعطیلات هستند، تصمیم می گیرند که چند وعده غذایی را حذف کنند. استدلال آن ها این است که با نخوردن چند وعده، می توانند بعدا با یک وعده بزرگتر زیاده روی کنند.

همانطور که منابع متعدد تایید می کنند، این کار در واقع باعث افزایش وزن می شود. مشکل این است که حذف کردن وعهده های غذایی، بهانه ای به دست افراد می دهد تا بعدا پرخوری کنند که منجر می شود در مقایسه با وعده های غذایی معمولی، غذای بیشتری مصرف کنند. این مسئله با این واقعیت که متابولیسم بدن نیز کند می شود، تشدید می گردد.

داشتن یک روال منظم، یک اصل مهم است، هم برای ورزش و هم برای رژیم غذایی. با تغییر دادن روال تان از طریق روزه گرفتن، سوخت و سازتان را تغییر می دهید که می تواند نتایج غیرقابل پیش بینی و اغلب منفی به دنبال داشته باشد. به جای روزه گرفتن، وعده های غذایی عادی تان را بخورید. در واقع می تواند ایده خوبی باشد که پیش از وعده اصلی، یک میان وعده سرشار از پروتئین بخورید تا شما را سیر کرده و از پرخوری تان جلوگیری کند.

۴- همه اعضای خانواده را درگیر ورزش کنید

شما در طول تعطیلات با خانواده تان هستید. همه افراد خانواده شما معمولا نگران افزایش سایز دور کمرشان بعد از تعطیلات هستند. بنابراین یک انگیزه قوی برای شرکت دادن تمام اعضای خانواده در تمرینات در طول ایام تعطیلات وجود دارد. این کار، سلامت و روابط شما را بهبود خواهد بخشید. برای یک پیاده روی در جنگل یا پارک محلی برنامه ریزی کنید. ممکن است فکر کنید که خانه قدیمی تان نزدیک پارک یا جنگل بوده اما احتمالا هنوز هم یک حیاط پشتی دارید، بنابراین در حیاط پشتی تان بازی کنید، مثلا برف بازی. انجام ورزشهای سبک در صبح زود، بهتر از آن است که اصلا کاری انجام ندهید.

ورزش گروهی، همیشه بهتر از ورزش انفرادی است زیرا همه را تشویق می کند که در مقابل دیگران، با انگیزه بمانند و هیچ گروهی در انگیزه دادن به افراد، بهتر از خانواده نیست.

۵- کمی زیاده روی کنید

بیایید صادق باشیم. هیچ کس، فردی که تمام غذاهای خوشمزه تعطیلات را به نام سلامت رد می کند، دوست ندارد. اگر این حس را به آنها القا کنید که به سلامتی شان اهمیت نمی دهند، ممکن است حس بدی به آنها دست دهد، حتی ممکن است تشویق شوند بیش از اندازه غذا بخورند که باعث خجالت است. علاوه بر این، هنگامیکه عطر آن غذاهای خوشمزه به مشامتان برسد، احساس خوبی پیدا نخواهید کرد.

قانون ۲۰/۸۰ را به یاد داشته باشید. اگر در ۸۰ درصد مواقع، سالم غذا بخورید، ایرادی ندارد که در ۲۰ درصد بقیه زیاده روی کنید. حتی اگر این قانون را برای تعطیلات به ۳۰/۷۰ کاهش دهید، هنوز هم از اکثر آمریکایی ها جلوتر خواهید بود. با خوردن یک تکه کیک، خوش بگذرانید. مجبور نیستید برای بهبود اندامتان و چاق نشدن در طول تعطیلات، مانند یک راهب غذا بخورید.

فصل تعطیلات، تنها چند هفته طول می کشد. کاری که در طول بقیه ایام سال انجام می دهید، به مراتب مهم تر است. با ورزش کردن بطور منظم و سالم غذا خوردن در طول سال، می توانید مطمئن شوید که در پایان تعطیلات، چندان مایوس نخواهید شد./ فیتنس مگزین

همچنین ببینید
تصاویر صندلی های خلاقانه و کاربردی برای کتابخوانی
راهنمای انتخاب بالش مناسب برای محافظت از سر و گردن
تزیین زیبای یخ برای مهمانی در تابستان
روش های استاندارد برای کمپ زدن در زمستان را فرا بگیرید
روش‌هایی برای پایین آوردن هزینه‌ های سفر
نکاتی برای کاهش وزن پس از حاملگی
چه مدت بعد از غذا خوردن می توانید تمرین کنید؟
هنگامیکه BMI شما پایین است باید چکار کنید
شب یلدا؛ درکوب های اناری برای تزیین در ورودی خانه
دکوراسیون داخلی خانه تان را با این درکوب های جالب، پاییزی کنید

تازه های خانه و سبک زندگی