حاملگی بالای سی سال، نکات تغذیه ای

دکتر تسنیم باتیا که در طب جامع تخصص دارد، می گوید: هنگامیکه وارد این دهه سی می شوید، ممکن است متوجه شوید دچار گرسنگی غیر قابل کنترل شده اید یا اصلا میلی به غذا خوردن ندارید.
 
هورمون استرس (یعنی کورتیزول) می تواند نقش مهمی در هر دو سر این طیف بازی کند. باتیا بعنوان کسی که در زمان سندرم پیش از قاعدگی اش در خوردن شیرینی جات زیاده روی می کرد، می گوید: اما بالا و پایین رفتن (نوسان) طبیعی هورمون ها در سراسر چرخه قاعدگی شما نیز می تواند اشتهایتان را تغییر دهد.

باتیا می گوید: تقریبا در حدود ۳۵ سالگی، اثرات رژیمهای غذایی ضعیف، خودش را نشان می دهد. کمبود ویتامینها یا مواد معدنی خاص می تواند آنچه مشتاق خوردنش هستید و اینکه با چه شدتی می خواهید آن را بخورید، تغییر دهد. بعنوان مثال اگر شما بطور مداوم به دنبال چوب های شور با روکش شکلات (شیرین و شور) می روید، ممکن است دچار کمبود منیزیم و کلسیم باشید.

همچنین ممکن است در این دهه باردار باشید و به قول معروف برای دو نفر غذا بخورید. در حالیکه بارداری مطمئنا می تواند اشتهای شما را کمی افزایش دهد اما دکترهابینس، متخصص تغذیه و نویسنده Eat to Cheat Dementia و Eat to Cheat Aging می گوید «شما به مقدار زیادی مواد غذایی اضافی نیاز ندارید. بدن شما در فراهم کردن مواد مورد نیاز جنین در حال رشدتان، بسیار معجزه آسا عمل می کند اما ممکن است به این معنا باشد که شما چیزهایی را از دست دهید.

اگر در هنگام بارداری، گرسنه تر از حد معمول شدید، از اشتهایتان بهره ببرید.» هابینس می گوید «مواد غذایی بیشتری سرشار از کلسیم، آهن و ویتامین ها بخورید. زیرا جنین، نسبت به شما الویت دارد.»

همچنین ببینید
تغذیه مناسب در بارداری، نکات طب سنتی
افزایش میل به رابطه زناشویی، تغذیه مناسب
نکات مهم رژیم درمانی در آدرنو میلو لوکو دیستروفی (ALD)
اعداد مهم در تغذیه ورزشکاران
تغذیه در بلوغ
تغذیه در دوران بارداری، حتما قرص آهن مصرف کنید!
مراقبت بهداشتی در بارداری، نکات مهم
تغذیه مناسب بارداری، تضمین سلامت جنین
پیشنهادات تغذیه ای برای رهایی از سوء هاضمه
افزایش سایز سینه با این خوراکی ها | تغذیه برای بزرگ کردن سینه

تازه های سلامت