عوارض یائسگی، چرا بی اشتها می شویم؟

همین دیروز شما قادر بودید مانند یک انسان متمدن به سه وعده غذایی منظم در روز بسنده کنید اما امروز، نوعی تمایل حیوانی در درونتان، شما را وادار می کند هر چیزی که جلوی چشمتان است را ببلعید.
 

اغلب اوقات چنین احساس می شود که اشتها ی شما بصورت روزانه تغییر می کند و در واقع، هر روز می تواند کمی متفاوت باشد.

گرسنگی، نتیجه یک ترکیب پیچیده از هورمون ها، فعالیت بدنی، محرومیت از خواب و حتی احساسات بویژه استرس می باشد اما به مرور زمان تغییر می کند. برخی گرایشهای کلی وجود دارند که پابرجا می مانند و مورد توجه پزشکان و کارشناسان تغذیه هستند.
 
اشتها در دهه ۵۰ زندگی تان و دوران یائسگی
باتیا می گوید«برای برخی از زنان، پایین آمدن سطوح استروژن بعلت یائسگی در حدود ۵۰ یا ۵۱ سالگی می تواند منجر به الگویی مشابه هوس کردن کربوهیدراتها و قند بیشتر شود، بطوریکه انگار مقاومت به انسولین دارید. شاید باتیا عقیده دارد که این ممکن است علت افزایش وزن میانسالی باشد که بسیار از زنان در این دوران با آن روبرو می شوند.»

هابینس می گوید «در واقع بدن های زنان در طول این دهه، تمایل به حفظ کمی وزن بیشتر دارد اما ممکن است این، یک نوع مکانیزم دفاعی طبیعی در برابر مشکلات سلامتی آینده باشد. چربی بدن، اندوخته ای است که ممکن است در واقع از شما در برابر ضعف و سستی که با بالا رفتن سن افراد، واقعا مخرب است، محافظت کند.
 
حتی اگر در طول این دهه احساس گرسنگی بیشتری کنید، ممکن نیست به دنبال تنقلات اضافی بروید یک مطالعه تجربی در سال ۲۰۱۴ دریافت در حالیکه اشتها در خانمهایی که یائسگی را سپری می کردند، افزایش یافت اما مصرف واقعی غذای آنها کاهش یافت.

همچنین ببینید
یک روش اشتها برانگیز و خوشمزه برای آبپز کردن ذرت با پنیر
خاصیت ها و عوارض مصرف تخم کتان
چگونه از هوش احساسی مان با خبر شویم؟
مشکلات زنان در یائسگی، قرص هورمونی بخوریم؟
عوارض مایع ظرفشویی برای شستن میوه و سبزی
از عوارض خطرناک ابتلا به آرتروز گردن چه می دانید؟
چگونه با چند روش ساده از شر وسواس خلاص شویم؟
خوراکی های مفید برای کاهش اشتها و ایجاد حس سیری – لاغری – کاهش وزن
روش های کاهش اشتها و رفع گرسنگی – کاهش وزن و لاغری
خوراکی هایی برای کاهش اشتها و لاغری – کاهش وزن

تازه های سلامت